De toekomst van Maker Education: kom ook!

future-maker-educationOp 22 juni organiseren we een avond over de toekomst van maakonderwijs in Nederland en de resultaten van het eerste (half)jaar Platform Maker Education, dat zich inzet om het maakonderwijs in Nederland een impuls te geven.

Bij De Populier in Den Haag vieren we leren door te maken, het succes van de vouchers, de lessen van de leergemeenschap en het enthousiasme van alle betrokkenen die Maker Education in Nederland op de kaart zetten. We blikken vooruit op de toekomst van maakonderwijs, hoe we die samen vorm kunnen geven en welke stappen nodig zijn om maakonderwijs te laten wortelen in het Nederlandse onderwijssysteem.

Deze avond is gratis toegankelijk na registratie via dit formulier (klik).

Sprekers

  • Remco Pijpers is strategisch adviseur digitale vaardigheden van stichting Kennisnet. Hij is verantwoordelijk voor de website mijnkindonline.nl. Zijn streven is dat alle kinderen profiteren in hun ontwikkeling van de mogelijkheden die media en technologie bieden.
  • Peter Troxler is een onafhankelijk onderzoeker op de snijvlakken van arbeidspsychologie, informatica en bedrijfskunde, die zich vooral richt op open source toepassingen in de breedst mogelijke zin. Hij heeft ook bijgedragen aan de totstandkoming van diverse interdisciplinaire culturele en artistieke projecten.
  • Iris Douma is design researcher & lab developer bij het Expertisecentrum Creatieve Technologie van de HKU. Het centrum ontwikkelt, verbindt en verspreidt kennis op het gebied van technologie in relatie tot kunst en creativiteit.

Deze avond wordt georganiseerd door de kwartiermakers van Platform Maker Education: Arjan van der Meij (De Populier / FabKlas in Den Haag), Jeroen de Boer (Frysklab / FabLab Benelux) en Karien Vermeulen (Waag Society / FabSchool / Fablab Amsterdam).

Wanneer: 
woensdag 22 juni 2016, 19.30 u. tot 21.30 u.
Waar: 
De Populier, Populierstraat 109, 2565 MK Den Haag

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *